الأحد، 15 أبريل، 2012

كلام لابد منه -2 (يا رب نفهم)


ناس كتير مستغربة و بتسالني
اسم ابو الفتوح منور جنب صورتك تضامنا و دعم ليه اومال بتدافعي عن ابو اسماعيل ليه؟ المفروض تبقى فرحانة انه انزاح من سكتكم
اقوله انا بقى ولما ابقى حاسة انه مظلوم ومعاه حق واكتم الحق و مدافعش عنه اجي يوم القيامة و اقول لربنا ايه؟
اصلي كنت مش بحبه 
ولا اقوله اصل ابو الفتوح كان اصلح منه فقولت مصلحة؟
و بعدين الغبي بس هو اللي يفرح بتلاعب يبعد انسان شريف لان الدور حيبقى عليه؟
سهل جدا يتلفق لابو الفتوح مصيبة تزيحه هو كمان من سكتهم وكمان سهل انه يتقتل مانا لو سكت على اللي بيحصل دلوقتي حيسكتوا هم كمان لو المصيبة بقت عندي و نسكت كلنا لحد ما نضيع
الموضوع مبقاش مرشح بدعمه الموضوع بقى كلمة حق يا تقولها يا تفضل طول عمرك مكلل بعار السكوت عنها
و حتى الشاطر و ايمن نور انا رافضة التلاعب اللي بيحصل معاهم
انا عاوزاهم كلهم ينزلوا واختار الاصلح مش مهم يكسب ولا لا بس احنا كده مبقيناش احرار احنا كل يوم دراعنا بيتلوي اكتر من اليوم اللي قبله
كلنا
واحد واحد
و الحل اننا منسكتش
يا رب نفهم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق