الخميس، 14 فبراير، 2013

مذكرات فراولة VS يوميات كاتبة فاشلة جدا (3)

الحلقة الثالثة
يا مرارتي يانا

12-2-2013


السلام عليكم
بصوا انا عارفة اني بقالي كتير مكتبتش مذكراتي و محكتلكوش عن اللي بيحصلي بس هي السبب
الله يعمل فيها كل اللي نفسي فيه
(م)
هي سبب جناني ووجع قلبي بقالها مدة نفسها انشرلها اعمالها قولتلي طب اكتبي حاجة و تعالي انشرهالك غابت شهور و رجعت جايبة :(
انا مش ححكم انا حسيبكم انتم اللي تحكموا بقى :(
اتفضلوا اتفرجوا بقى



الحلقة الثالثة
قليل من الشعر.... كثير من شد الشعر

12-2-2013


و الآن احب ان اقدم لكم اول تجاربي في كتابة ااشعار:

جاردينيا

صباحك لون الجاردينيا
وليلك طعم الشيكولاتة
حبيبي يا قلب يا دنيا
يا خفة دم الشرباتا
خلصت فيك  الحلويات
بس انت احلى يا حبيبي
من قلبي ليك كل الدعوات
فرحانة ان انت نصيبي
سعيدة ان انا ديما وياك
مبعدش عنك ولا ثانية
حياتي متتعش الا معاك
يا اجمل من اجمل دنيا


و دي كانت اخر محاولاتي لكتابة الشعر و مظنش اني حفكر اكررها تاني . السبب؟؟!
اصلا انا لما وريتها لصديقتي و هي طلبت مني اقف القيها على كل اصحابنا و هم يحكموا مزعلتش اوي ان هدومي اتدلق عليها كمية عصير و بيبسي محصلتش قبل كده في التاريخ . اصلا البلوزة مكنتش جديدة و مزعلتش انها باظت
بس فرق معايا اوي ان محدش من اصحابي عاوز يرد على التليفون لحد دلوقتي و لازلت في محاولات لاستعادتهم مرة اخرى . ولحد ما احل المشكلة دي انتظروا افكر في حاجة جديدة اكتب فيها.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق